מה חשוב לדעת בעת מכירת נכס
02/15/23

מה חשוב לדעת בעת מכירת נכס

מכירת נכס היא אחת העסקאות הגדולות והחשובות ביותר שנעשה בחיינו, אם לא החשובה ביותר. מדובר על עסקה אשר מבחינה כלכלית, עולה על כל עסקה אחרת (כשמדובר על עסקאות פרטיות). יש לה השפעה עצומה על חיינו ועל היכולת שלנו להבטיח לעצמנו ביטחון כלכלי או להשתמש בכסף שנקבל לצורך רכישת נכס אחר, חלופי.

לכן, לפני שאנחנו ניגשים לביצוע עסקה של מכירת נכס, עלינו לדעת כיצד להתייחס אליה, כיצד להתנהל ועלינו לדעת מה חשוב בשביל שנוכל לבצע אותה על הצד הטוב ביותר. צריך לציין, זה נכון לא רק מצידנו, הצד שמוכר, אלא זה נכון גם מהצד השני, קרי הצד שקונה.

כיצד יש לגשת לעסקת מכירת נכס

במידה ועברנו את כל השלבים לקראת העסקה, קרי הוצאת הנכס למכירה, שלב איתור הקונה הפוטנציאלי, משא ומתן והסכמה על מחיר, אזי שאנחנו ניגשים לשלב האחרון והמכריע, שלב המכירה עצמו. במובנים מסוימים זה השלב המהותי בתהליך, מאחר וכל מה שסיכמנו עד כה בעל פה הופך להיות מעשי, הן התנאים והן עלויות העסקה.

לשם כך, רצוי מאוד להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בכך. נהוג לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בחוזים ומתמחה בנדל”ן. אך רצוי גם להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי, בשביל לוודא שאכן העסקה כשרה וכן שהאדם שעומד מולנו ורוצה לרכוש את הנכס, מתאים לכך. כלומר, אין שום פגע בעברו שיכול להשפיע על אופי ביצוע העסקה.

אחד הפחדים הגדולים ביותר של כל מוכר, הוא לגלות שהרוכש איננו מי שהוא מספר, אין לו באמת את סכומי הכסף הנדרשים לרכישת הנכס או שהוא לא מעוניין לשלם עליו כפי שסוכם. במקרה כזה, אנחנו עלולים למצוא את עצמו חותמים על החוזה מבלי לקבל את התמורה שנקבעה עבורו. עורך דין פלילי יכול לעזור לנו להתמודד עם סיטואציות כאלו.

מה צריך לבדוק לפני שסוגרים עסקה

ראשית, הדבר החשוב ביותר הוא לנסח חוזה שיציג את כל התנאים והדרישות הרלוונטיות, באופן כזה שלא יהיו בו שום פרצות. בצורה כזו, הרוכש לא יוכל להתנער מהעסקה ומביצוע חלקו. זה נכון לגבי תשלום העלויות וכן זה נכון לגבי היבטים אחרים הקשורים לעסקה.

שנית, יש לבחון כמובן מי עומד מולנו, מי זה הרוכש והאם באמת יש לו יכולת לשלם עבור הנכס. עורך דין פלילי יכול לעזור לנו במידה ואנחנו חוששים שהוא לא באמת מי שהוא מספר לנו ואין לו באמת את היכולות והאמצעים לבצע את העסקה. חשוב לוודא שיש לו את הסכום הנדרש על מנת לשלם עבור הנכס.

שלישית, חשוב שהתהליך יתבצע באופן הדרגתי. כלומר, לא להעביר לו את הנכס ולקבל את כל הסכום, אלא סכום ראשוני עוד לפני שאנחנו מעבירים לו את הנכס, כאשר הסכום האחרון שנקבל יהיה כאשר נעביר לידיו את המפתחות לנכס.

 

 

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button גם בווצאפ