שמאות – שם קטן לעולם גדול
שמאות – שם קטן לעולם גדול
07/07/24

שמאות – שם קטן לעולם גדול

תחום השמאות פוגש אותנו לא מעט פעמים במהלך החיים. בדרך כלל אנחנו מניחים כי מדובר בשמאי מקרקעין – אך יש עוד מספר סוגים שונים של שמאים. שמאי הערכת נזקים, שמאי ציוד, שמאי אווירי ועוד – כל אחד מאנשי המקצוע האלו אמור להעניק ללקוחותיו הערכה מקצועית ומדויקת בתחומו. אז איפה התחום של שמאות פוגש אותנו בחיי היום-יום? ומה חשוב לדעת לפני שנבחר שמאי? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

ההתמחות של שמאי מקרקעין

שמאי מקרקעין מתמחה בכל הנוגע למתן חות דעת על ערך של נכס מסוים. בנוסף, שמאי מקרקעין מספק הערכה שהיא רלוונטית גם בנוגע לשווי עתידי של הקרקע. השווי העתידי אמור להיות בהתחשב באפשרויות מסחר, נדל”ן, פיתוח אזורי וכיוצא בכך.

באילו מקרים נצטרך שמאי מקרקעין?

במהלך כל עסקה המערבת רכישת או קבלת נכס מקרקעין מכל סוג. כך לדוגמא, זוג צעיר שרוצה לקנות לראשונה דירה בהחלט יצטרך הערכה של שמאי מקרקעין. במציאות של ימינו, הביקוש ברמות שיא – והמחירים עוקבים גם הם. אמנם, לא מעט פעמים נוכל לראות דירות או נכסים שהם על הנייר “מציאות” לכל דבר – אך ההערכה של השמאי אומרת אחרת. יש לא מעט דברים שעלולים להשפיע על שווי הנכס בפועל כמו עיקולים, שעבודים בנכס, ליקויים כאלו ואחרים ועוד. לפעמים נוכל לזהות אותם בעצמנו, אך לא תמיד. בדיוק כאן שמאי מקרקעין נכנס לתמונה. שמאי מקרקעין יודע כיצד לבחון את הנכס מכל זוויותיו, ויש לו גישה למאגרי נתונים איכותיים בכל הנוגע לשעבודים, עיקולים וכדומה. לאחר שהשמאי ביצע עבורנו הערכה מקיפה – הוא יקבע האם בהתאם להערכתו מחיר הדירה המבוקש בכלל כדאי לנו מבחינה כלכלית. 

הערכת שמאי מקרקעין בתור עדות משפטית

לא מעט פעמים, תחום המקרקעין מגיע גם לבית המשפט. כך לדוגמא, אם זוג התגרש וכעת הוא אמור להתחלק לפי ההסכם בשווי הדירה שרכשו יחדיו – הרי שעליהם לדעת קודם לכן מהו השווי המדויק, בהתאם לשינויים באזור. במקרים כאלו, הערכת שמאי בהחלט יכולה לשמש אותם בבית המשפט. גם במקרים בהם יש ויכוח על נכס הערכת שמאי יכולה לעזור ולפתור את הסכסוך – כמו לדוגמא ויכוח בין יורשים שקיבלו נכס מקרקעין מסוים. 

הערכת שמאי עבור הלוואה

הערכת שמאי יכולה לפגוש אותנו גם כאשר מדובר בהלוואה. הערכה כזו מתבצעת בעצם במקרים בהם אדם פרטי מעוניין ללוות כסף מגוף לווה כזה או אחר. אותו גוף מלווה, בעצם ירצה לדעת כמה מתאפשר לו להוות כנגד בטחונות המוצעים בערובה. בנוסף, זהו אינטרס של כל לווה להבין פחות או יותר מה הבטחון הזה יכול להיות שווה במקרה והחייב לא הצליח להחזיר את התשלומים. גם כאן – הערכת שמאי היא זו שעושה לנו סדר.

יניב רפאל – שמאי מקרקעין שתוכלו לסמוך עליו 

בהתאם לחשיבות האדירה של הערכות שמאי – הרי שעלינו לבחור שמאי מקרקעין שנוכל לסמוך עליו. דוגמא נהדרת תהיה יניב רפאל – שמאי מקרקעין עם ניסיון עשיר של מעל 15 שנים בתחום. בנוסף, כל צוות המשרד של יניב בעל רזומה עשיר בכל הנוגע לטיפול במגוון תיקי לקוחות. זה לא משנה מהו הצורך הספציפי עבורו תצטרכו הערכה מיניב – בכל מקרה תוכלו להיות בטוחים כי תקבלו את ההערכה המקצועית והמדויקת ביותר. 

שתף:
וואטסאפ חייג אלינו צור קשר
Icon for fixed button גם בווצאפ